Antik & Kuriosa del 2

Här kommer några fler bilder från helgens Antik & Kuriosa-mässa. Den här gången hamnar tonvikten på lampor, något man för övrigt aldrig kan få för mycket av.


Fin femtiotalare...


... och den här går inte av för hackor heller. Nästan ännu finare faktiskt.


Ett gulligt lampbord som kostade 1700 kr.


Snygga taklampor och rolig gubbe på väggen. Jag är osäker på vad gubben har för funktion. Är det en klädhängare kanske?


Ännu en fin kaffeservis: Amanita från Gefle.


Jättefin häst som jag tror att Stig Lindberg ligger bakom. Bredvid ligger Pippi Långstrump av Lisa Larsson.


Jag har skrivit om det förut, men jag tycker fortfarande att det är lite konstigt att den här typen av telefoner börjar bli retro-moderna igen. 250 kr styck kostade de på mässan.


Färgglada skålar och kaffepannor i långa rader.


Tjusiga röda dessertskålar. 900 kr för sex.


Eftersom jag gillar ugglor avslutar vi bildserien med en uppstoppad uggla. Just den här var dock inte så jättesöt. Jag gillar bara ugglor som ser snälla ut.


Kommentarer
Postat av: mamma

Åh, vad jag skulle ha velat vara där. Jag tycker nog att lampan längst upp är bäst. Vad tog de för den? De prickiga kaffekopparna har jag sett ett antal någonstans men jag kommer inte ihåg var det var. Jag tror inte att de var alltför dyra.

2009-10-12 @ 22:03:37
Postat av: Svenskt Retro.. 1950-70-tals porslin och design.

En springare av Lindberg vore inte helt fel. Fina bilder.

2009-10-13 @ 18:41:58
URL: http://svensktretro.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0