Dagens loppisfynd

Idag har jag och Anna varit på loppis. Inga stora fynd men några smågrejer blev det. En saftflaska för 5 kr som jag vill ha hemkokad, rosa lemonad i. Om ni har läst första och hittills enda numret av Leilas Country Living så vet ni att där finns ett recept på citronsaft som färgas knalligt rosa av rödbetor. Den saften tänker jag mig att jag ska göra och förvara i den här flaskan. Glaset med den gröna foten fick jag för 10 kr. Jag tycker att det är fint och kanske kommer jag att börja samla på sådana glas. I bakgrunden syns dagens mest konstiga köp. Det är en tavla utan ram som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med men jag kunde inte motstå de söta ekorrarna. Dessutom kostade den bara en femma.

Kommentarer
Postat av: mamma

När jag var i Frankfurt på 70-talet, drack vi vin ur sådana glas. Jag har för mig att de kallades remmare, eller också har jag blandat ihop det med något annat.

2009-05-09 @ 23:24:34
Postat av: Karin

Hej Sara! Trevlig blogg du har! Mycket roliga saker.Gulligast hittills är ändå lilla ugglan och småekorrarna! Hoppas att du har det bra!

2009-05-10 @ 14:53:09
Postat av: mimi

Mamma visste rätt. Remmare kallas de glasen! Blir säkert en härlig kombination, saften i den flaskan!

2009-05-11 @ 09:33:36
URL: http://mimisantik.blogspot.com
Postat av: Antikvitetsbloggen

Ja, remmare kallas de för. Det går att känna med fingret på insidan av foten om de är gamla eller inte. Är den räfflig även på insidan kan det vara lite äldre...

Fredrik

2009-05-14 @ 14:37:04
URL: http://www.antikvitetsbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0