Lampfynd

Vid mitt besök på loppisen Skopan för några veckor sedan köpte jag även två lampor, en bordslampa och en golvlampa.


Jag gillade bordslampan av två anledningar; den fina guldiga foten och den maffiga skärmen. Formen på lampan påminner lite om en svamp, vilket jag gillar. Jag funderar dock på att försöka klä om skärmen i ett finare tyg, kanske något av tygerna nedan.

    
Till vänster tyget "Melodi" och till höger "Lustgården", båda skapade av Stig Lindberg.



Eller kanske "Grön Fågel" av Josef Frank. Ett annat alternativ som jag funderar på är att klä den i röd eller grön sammet. Då kan man ju även ha frans på skärmen, så som det är idag. Hur tycker ni att jag ska göra?

Bilderna kommer från Drängahuset, Designonline och Svenskt Tenn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0