The project

Jag har nyligen startat ett litet projekt som går ut på att jag ska virka en filt i mormorsrutor. Nu är den första rutan klar. Jag vet inte riktigt hur många jag kommer att behöva göra för att det ska räcka till en normalstor filt - 200 kanske?


Jag är faktiskt riktigt nöjd med den första rutan. Den är inte superjämn i kanterna men helt OK ändå. Om du också vill virka mormorsrutor finns en beskrivning på hur man gör här. Om man är nybörjare på virkning kan man kolla in den här virkskolan.

Jag lovar att hålla er uppdaterade om projektets framfart.  

Kommentarer
Postat av: Helena

200?? Det låter som om du har att göra ända fram till midsommar!!!!;-D Härlig ruta iallafall.... Själv stickar jag som en tok just nu... Det är bekvämt med handarbete. Man kan sitta framför tvn med en känsla av att man ändå är kreativ!!!

Ha det gott!!!!

2009-03-10 @ 21:37:55
URL: http://retro-tokig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0