Om jag bodde i Malmö...

...skulle jag definitivt ta mig en titt i butiken Yesterday Retro Form. De har nämligen en hel del fina prylar, framför allt möbler, från 50- 60 och 70-talet. De finns även på nätet hos Got to Get, men jag misstänker att inte hela utbudet finns där. Jag har plockat ut några godbitar. 


En bokhylla i teak och galon. Jag tycker att modellen är jättefin, men känner mig lite tveksam till det svarta galontyget. Det påminner mig om när man som barn var tvungen att ha galonbyxor. Jag vill minnas att jag inte gillade det så mycket. Galonet till trots är hyllan ändå väldigt fin. Du får den för 3500 kr.
 


Dessa fåtöljer ser sköna ut och modellen är snygg, även om färgen på klädseln kunde ha varit gladare. Modellen heter "Ruster" och den är designad av Yngwe Ekström. Priset: 2900 kr/st. Observera även det fina satsbordet i mitten som även det finns till salu i butiken.


En söt liten serveringsvagn från 60-talet som blir din för 2600 kr.



Skön golvlampa. Är det 70-tal? Pris: 750 kr.


Och slutligen denna fina stol som du får för 500 kr. Stolen heter "Fanett" och den är designad av Ilmari Tapiovaara.

Alla bilder är lånade från Got to Get.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0