Fynd från grovsoprummet

Loppisar och antikaffärer i all ära, men ibland kan man faktiskt hitta fina saker på mer otippade ställen. För ett tag sedan hittade jag detta i grovsoprummet i huset där jag bor. Det bästa med att fynda saker som andra slängt är att det är helt gratis.


En hög gamla, fina tidningar...  


...bland annat en Veckorevyn från 1938. Man inser hur gammal tidningen är när man tänker på att den kom ut innan andra världskriget. 25 öre kostade den då och likheterna med dagens Veckorevyn är mycket små.
 

Jag hittade även en liten elefant och en vas som fick följa med hem till mig. Elefanten är söt för att den ser snäll och lite blyg ut och vasen känns ful-snygg på något sätt.


Slutligen kunde jag inte låta bli att ta med mig dessa skolböcker. Böckerna kommer från 50-talet och innehåller fina bilder och illustrationer.

Kommentarer
Postat av: Venkan

Men hyffsat söt elefant! Och en mycket bra beskrivning, den är verkligen söt och ser lite blyg ut! Jag tycker den ska heta Simon & Tomas... för i bakgrunden har jag det tv progammet på! Elefanten Simon & Tomas!

2009-03-09 @ 20:37:59
Postat av: Libby

Wow, vilket grovsoprum! Du vittjar väl det varje dag - det skulle jag göra...

Elefanten är lite intressant, tycker jag, finns det någon stämpel under?

2009-03-10 @ 12:17:04
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Martin Masviken

Jag letar efter "Homofonen" eller Ericofonen.

Någon som sett denna i Stockholmsområdet

2009-03-13 @ 16:12:22
URL: http://pym.se/aeic

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0