Bloggtorka

Eftersom jag är relativt ny i bloggvärlden har jag ännu inte anammat det språk som tycks råda på många bloggar, framför allt på modebloggar.

Ett lustigt, men ändå ganska bra, ord är "bloggtorka". Ordet betecknar ett tillstånd av uteblivna blogg-inlägg. Bloggtorka inträffar oftast vid brist på tid och/eller inspiration.

Ett annat ord, som jag måste säga att jag har lite svårt för, är "monstercravings". Monstercravings är något som man drabbas av när man verkligen vill ha något, oftast ett klädesplagg eller en pryl.

Härmed vill jag dra min första modebloggsfloskel: Det råder bloggtorka på Skattkammaren! Det är dock mycket tillfälligt och redan imorgon hoppas jag att den är över. Låt mig återkomma när jag har anledning att använda ordet "monstercravings".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0