Antikt i Lögdeå

Under en av mina semesterdagar åkte jag, mamma och pappa på utflykt till Umeå. På vägen dit, i Lögdeå närmare bestämt, såg vi en skylt med texten "Antikt" och var naturligtvis tvungna att göra ett litet stopp. Den lilla antikaffären visade sig vara en riktig pärla med hur mycket prylar som helst. Mycket fint var det också och priserna var skäliga. Dit åker jag gärna igen!

Mycket prylar fanns det.


Tekoppar ur serien Vinranka av Arthur Percy för Gefle.


Plåtburkar fanns det gott om.


Fint kryddställ. Ett likadant finns hemma hos mina päron.


Konstigt nog upptäckte jag den vita skålens skönhet först nu när jag kollade igenom bilderna. Den är ju jättefin!


Med mig hem från antikboden fick jag sex stycken efterrättstallrikar med blå ränder och guldstjärnor. Tänk er vad fint att äta jordgubbar med grädde ur dessa!

Kommentarer
Postat av: mamma

Synd att du inte tänkte på att fota Pers snusburk också. Den var ju lite speciell, tycker jag.

2009-08-03 @ 22:14:23
Postat av: Libby

Hur gamla är de där kryddburkarna som dina föräldrar har? Har också sett sådant ställ i en antikbod, men svårt avgöra åldern.

2009-08-10 @ 01:33:33
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Sara

Libby - Jag vet faktiskt inte, men jag ska försöka ta reda på det för jag är också nyfiken.

2009-08-10 @ 20:45:01
URL: http://skattkammaren.blogg.se/
Postat av: mimi

Härligt att hitta en sådan skattkammare, när man inte ens väntar sej det!

2009-08-11 @ 09:32:16
URL: http://mimisantik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0