Second Hand i Linköping


Någon antiksmässa hanns inte med i helgen. Det får bli nästa år istället. Däremot har jag och några av mina käraste vänner haft en mycket trevlig helg i Linköping. Som jag skrev igår hann vi med ett besök på Hjärta till Hjärta som är en sjukt stor second hand-butik. Om ni har vägarna förbi Linkan någon gång rekommenderar jag ett besök där. Otroligt nog gick jag tomhänt därifrån, trots att det fanns en del fint. Jag vill visa er några bilder, men för att inlägget inte ska bli så långt att ni tröttnar delar jag upp det i två delar. Här kommer del ett av "Best of Hjärta till Hjärta":

Ett komplett bålset i glas för 90 kr. Jag vet, det känns lite 80, men det vore ändå ganska trevligt att ha ett litet bålset när man ska bjuda på fest.

Ett bord i string och teak att ställa blommor på. Jag tyckte väldigt mycket om detta bord men jag avstod att köpa det eftersom jag redan har ett blombord, dock i en annan modell. Dessutom var det lite slitet i träet.

En vepa med vackra broderade rosor.

Ett trevligt kryddset för 150 kr. Dels tyckte jag att priset var lite högt, dels fick jag ju världens finaste kryddset i födelsedagspresent och man behöver ju faktiskt inte så många uppsättningar salt- och pepparkar.

Imorgon kommer fler bilder. På återseende!


Kommentarer
Postat av: mamma

Du får gå upp på vinden hemma och kolla efter bålsetet. Jag tror det finns ett precis likadant där.

2009-04-06 @ 18:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0