Påskens loppisfynd del 1

Jag har haft en fantastisk påskhelg hemma i Norrflärke. Vädret har varit strålande och jag har hunnit umgås med nära och kära. I torsdags åkte jag och syster till vår favoritloppis i Gottne. Där fyndade jag följande grejer:
 



En taklampa.


Och en taklampa till.


Två små brickor i teak och sex glasassietter. 3 kr/st för brickorna och 12 kr för halvdussinet assietter. Bra priser!



En tallrik med fin tulpandekor.



Och en fin djuptallrik som var gratis eftersom det saknades en flisa på undersidan. Då detta inte är något som stör tycker jag att det var jätteschysst att den inte kostade någonting. På Myrorna får man ju ibland betala överpriser för porslin som ser ut att kunna falla i tusen bitar när som helst.

Kommentarer
Postat av: anna

sara, du kommer dö lamp-döden snart.. får man rekomendera AL; anonyma lampholister?



kram!

anna

2009-04-14 @ 15:47:36
Postat av: Libby

Fina fynd! Tallriken Tulpans dekor är av min Gefle-favorit Helmer Ringström. Vad heter fatet under? Också Gefle?

2009-04-16 @ 22:10:27
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, visst är Tulpan fin! Jag tror att den andra tallriken är Gefle också. Den står hemma hos mor och far nu eftersom min lilla lägenhet i Stockholm börjar bli överfull med grejer. Ska be dem kolla under.

2009-04-17 @ 18:08:44
URL: http://skattkammaren.blogg.se/
Postat av: Sabine

Åh, den översta lampan!

2009-04-30 @ 12:09:46
URL: http://sabinequila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0