Hemma hos Malin del 2

Nu är det hög tid för andra delen av Hemma hos Malin. Som jag skrev tidigare finns hur mycket fina och spännande saker som helst i Malins nya hem.

Mycket tid och arbete kommer att krävas för att städa upp bland alla saker men vilka skatter man kan hitta under tiden!

 
I ett av sovrummens fönster står detta vackra ting. Jag vet inte riktigt vad det är - solskydd, insynsskydd (lär inte behövas där det står nu) eller bara en fin prydnad?

Välkommen till älgtrofé-avdelningen!

Snygg taklampa!

I ett hörn står den här bordsklockan. Något svårplacerad om ni frågar mig, men jag kan inte låta bli att tycka om den ändå.

I trappan hänger häftiga landskapsvapen på ett vackert fälltäcke.

Gamla bilder i tjusiga ramar. Det är spännande med gamla foton. Man kan inte låta bli att undra vilka människorna på fotona var och hur de levde. 
 
Och såhär tjusiga är golven i två av rummen. Fotot är taget uppifrån, precis i dörröppningen. Helt rätt att köra fullt ut på blommönstrat tycker jag. Den avskalade, vita inredningsstilen kan slänga sig i väggen!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Härligt hus med sååå mycket fint .ja vad har det vita att stå emot detta ,ingenting !kommer det mer foton tro?/lisbeth

2009-04-22 @ 21:38:27
URL: http://bettansbravader.blogspot.com/
Postat av: Marielle

Åh vilka golv...! Helt otroligt. Jättespännande med gamla foton också - och otroligt fascinerande att det fortfarande är så bra kvalitet på dem. (Men man kanske inte ska fundera över vilka kemikalier som använts) Förstår att du blev helt salig över huset :)



Tur att du var ok med glassbilden också ;)

2009-04-22 @ 23:26:28
URL: http://www.the-mungbeans.blogspot.com
Postat av: Mimi

Mera spännande grejer! Lampan var verkligen fin, klockan verkar lite vara övre delen av en mora klocka. Månne den är kapad någongång! Vilka fynd hon säkert ännu gör där!

2009-04-23 @ 22:34:31
URL: http://mimisantik.blogspot.com
Postat av: Libby

Vilket hus!!! Golven är ju fantastiska, sådana har jag aldrig sett förr.

Kanske blir det en del 3 så småningom?

2009-04-24 @ 00:15:56
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0