Hemma hos Malin del 1

Vår kompis Malin har nyligen köpt ett hus i vår lilla hemby. Huset håller just nu på att renoveras. Under påskhelgen fick vi äran att inspektera huset. Det var helt fantastiskt spännande! Huset är väldigt stort och minst 100 år gammalt (jag kommer inte riktigt ihåg hur gammalt det är). Hur som helst verkar det som att inget någonsin har blivit slängt i detta hus eftersom det fanns ofantligt mycket prylar där. Huset är som en stor skattkammare, fylld med roliga, spännande, intressanta och fina saker. Jag tog en massa bilder som jag vill visa, men jag börjar med några och fortsätter senare i ett annat inlägg.


Spisen i ett av köken. Notera även den fina näverryggsäcken till höger i bild.


Mycket prylar blir det...


Vackert hörnskåp.


Mäktig kandelaber och fina bilder på väggen.


Det fanns gott om kopparkittlar.


Ett gäng fåglar av olika arter.


Ett hemmabygge (?) i form av en taklampa gjord med ett hjul som bas.


Är inte den här plåtburken fin, så säg!

Förstår ni vilken dröm att få rota runt bland alla prylar i detta hus? Det skulle jag kunna göra i många timmar... Som sagt, mer bilder från Malins hus kommer senare.

Kommentarer
Postat av: mimi

Härligt med riktigt "skattkammarhus"! Man vet aldrig vad man kan hitta.

2009-04-16 @ 07:38:40
URL: http://mimisantik.blogspot.com
Postat av: Libby

Ja, verkligen häftigt! Vill se fler bilder...

2009-04-16 @ 22:11:39
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Malin

Nu har jag äntligen hittat hit! Vad roligt att du har lagt ut bilder från den gamla skräphögen!=) Du är mer än välkommen att delta när skiten ska slängas....du och Lena kan nog göra riktiga fynd...=) Vi ses !

2009-04-21 @ 15:12:58
Postat av: Gitte

Woow, så j*drans spännande! Det är en hemlig och innerlig dröm jag har att en gång ramla över ett hus där inget är slängt. Grattis till din vän!!



Finns det gott om sådana fina gamla hus i dina krokar? Var bor du i vårt avlånga land??

2009-05-05 @ 10:18:53
URL: http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0