Lördagsnöje

Jag vaknade med tuppen i morse och kände att det ryckte lite i loppisnerven. Sagt och gjort - jag tog pendeln till Upplands Väsby för ett besök på loppisen Skopan. Jag har varit där en gång tidigare men till skillnad från förra gången hängde jag idag på låset när de öppnade. Det var jag inte ensam om att göra. När jag kom dit möttes jag av en kö på uppskattningsvis 75 meter. När dörrarna öppnades sprang folk in i förhoppning om att hinna haffa de bästa fynden.


Det var galet mycket folk och jag kände mig helt utmattad när jag gick därifrån.
 

Som tur är finns det ett litet café inne på loppisen där man kan ta igen sig. Där hade de smarriga hembakta semlor. Det kan ha varit årets sista semla. Är inte semmelsäsongen över nu? OK, nu vill ni veta vad jag köpte.


Jag köpte sex mattallrikar som jag tycker är hemskt fina. Dekoren heter Bimbo och tallrikarna kommer från Rörstrand.


Även dessa fick följa med mig hem - två djuptallrikar och två vanliga ur serien Lansett från Gefle. När jag kom hem blev jag lite osäker på om jag verkligen gillar dem. Men de var billiga så om jag kommer fram till att jag inte gillar dem är ingen större skada skedd.


Slutligen en söt liten plåtburk att förvara kardemumma i. Jag kunde inte motstå de vackra rosorna. 

Kommentarer
Postat av: Libby

Tack för bra info - nu vet man hur det är på Skopan. 75 meter kö och race till grejerna.... brrrr! Gillar Bimbo, och den tyska (?) burken.

2009-03-28 @ 17:50:55
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Helena

Jättefina grejor! Jag har faktiskt lite Lansett-porslin. Tycker om det.... Skaffade bruna tapeter i köket för 1½år sedan och fick då för mig att det kunde vara kul med porslin med brun dekor... Men..., ibland får man känna in sig ett tag!

2009-03-29 @ 13:48:47
URL: http://retro-tokig.blogspot.com
Postat av: Sara

Libby: Ja, det är jobbigt med loppishets, men bli inte avskräckt. Skopan är väl värt ett besök! Jag tror att burken är dansk, ska kolla upp det närmare.

Helena: Kul att du gillar grejerna! Ibland är det faktiskt så att man måste känna in sig.

2009-03-29 @ 20:07:05
URL: http://skattkammaren.blogg.se/
Postat av: Anna

Var på Sthlms Stadsmission vid Odenplan igår och där hade de 16 delar av Lansett-serien (djupa och flatatallrikar)som kostade runt 30-40kr styck om någon behöver komplettera!

2009-03-30 @ 16:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0