Kräftpremiär

Ikväll ska jag på en spontan minikräftskiva tillsammans med kära barndomsvännerna Anna och Katta. Jag älskar kräftor och ikväll blir min kräftpremiär för i år så jag ser mycket fram emot det.

Det hade varit riktigt fint om man hade fått käka kräftorna på den fina kräftservisen ovan. Skålen och tallrikarna i två olika storlekar kommer från Rörstrand och jag lärde mig precis att Alf Wallander ligger bakom denna kräftservis. Glasens ursprung är (för mig) okänt. Har du 7300 kr över kan du slå till på detta + några delar till som jag har klippt bort från bilden på Blocket. Med tanke på det något begränsade användningsområdet för denna servis tycker jag dock att det är på tok för dyrt.

Min tanke var att jag skulle ta en liten joggingtur innan kräftskivan men det verkar som att himlen precis har öppnat sig och regnet fullkomligt vräker ner. Jag kanske svänger ihop en västerbottenspaj istället. Det låter väl gott?

Kommentarer
Postat av: Helena

Pajen lät helt klart trevligare än att springa i hällregn! Servise är fin men jag håller med! För mycket pengar....

Kramix Helena

2009-08-14 @ 21:51:57
URL: http://www.svenserud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0