Påskens loppisfynd del 3 (sista delen)

Förra helgens sista loppisbesök var på Annas loppis i Norrflärke - en mysig loppis där man ofta kan hitta fina saker till jättebra priser. Jag börjar med att visa några saker som jag kikade på men inte köpte.

En serveringsvagn för 45 kr. Någon gång vill jag ha en serveringsvagn men den här gången blev det inget köp.

Ett fint och nätt soffbord för 25 kr.

Ett mäktigt gökur.

Nu kommer vi till det jag köpte. Första köpet blev en spik- och trådtavla för 5 kr. Jag tycker att sådana här tavlor är fina, samtidigt som de balanserar på gränsen till smaklöshet. Jag bestämde mig i alla fall för att jag gillar den och slog till.

Två blommiga plåtburkar, den vänstra för 45 kr och den högra för 10. Tänk vad fint att fylla burkarna med hembakta bondkakor och sockerdrömmar. Den fyrkantiga burken är gammal på riktigt medan jag tror att den runda bara försöker se gammal ut. Hur som helst tycker jag att båda var fina. 

Jag köpte även en hjort i trä för 25 kr. Några av er kanske vet att jag älskar djur, både levande och i porslin, trä, plast etc. Den här kommer att passa bra in i samlingen. Någon gång ska jag visa er mina små djur.

Kommentarer
Postat av: Helena

Ojoj! Vilken härlig loppispåsk du har haft! Fint på gränsen till smaklöst var lite skönt uttryckt..., men jag förstår hur du menar. Och spiktavlan VAR fin! Och lyckost din kompis Malin! Har hon köpt ett hus inklusive allt detta roliga??? Fantastiskt!

2009-04-18 @ 19:46:19
URL: http://www.retro-tokig.blogspot.com
Postat av: anette

hejsan!

Serveringsvagnen hamnade hos din farbrors granne. Det fick jag höra nu i helgen som var.

2009-04-21 @ 19:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0