Kaffekoppar

Kikade in hos Myrorna i lördags och hittade några fina kaffekoppar som jag dock inte köpte.
En lagom tantig, men charmig, engelsk variant.

En gulddekorerad från Hackefors. Jag vet inte om modellen och/eller dekoren har något namn, men fin är den.

Och slutligen en espressokopp med guldkant från Rörstrand. Heter den Swedish Grace? Jag trodde det, men efter att ha gjort en inte så omfattande efterforskning verkar det som att namnet Swedish Grace kom till på 1990-talet och den här koppen är garanterat äldre än så. Jag är tacksam om någon vänlig själ vill hjälpa mig att reda ut detta.

Kommentarer
Postat av: Antikvitetsbloggen

Hej! Trevlig blogg du har. Ska lägga till dig som favorit på min sida.

Hälsningar,

Fredrik

2009-04-20 @ 22:52:42
URL: http://www.antikvitetsbloggen.blogspot.com
Postat av: mimi

Kan inte hjälpa dej med koppens namn, men den är vacker.

2009-04-21 @ 08:17:32
URL: http://mimisantik.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej!

Modellen heter Gracil och är föregångare till Swedish Grace.

2009-05-11 @ 17:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0