Bubblor, påfåglar och maränger

I Gustavsberg finns mycket fint antikt, men det finns även några mysiga bodar med nyproducerade saker. I en av affärerna, som jag tror kallas konstateljén eller något liknande, hittade jag några fina saker som hemskt gärna hade fått flytta in hemma hos mig.



Till exempel dessa munblåsta glaskulor i pastelliga färger. De får mig att tänka på ballonger och sockervadd och det skulle vara fint att ha några stycken i olika storlekar och färger hängandes i fönstret. De kostade bara 80 kr/st så nästa gång jag besöker Gustavsberg kommer jag nog att slå till.



Detta fat fick man betala lite mer för, 1650 kr närmare bestämt. Men oj, vad fint! Ganska stort var det också, minst 30 cm i diameter.


De här marängliknande skapelserna fångade också min uppmärksamhet. Det är små askar med lock. Om jag bara kunde fundera ut vad jag skulle förvara i dem hade jag gärna köpt en rosa, en gul och en mintgrön. Tyvärr kommer jag inte ihåg priset men jag tror inte att de var speciellt dyra.


Kommentarer
Postat av: Christina - Lantmusen

Åh, marängaskarna ser jättefina ut, härliga färger.

Skulle vara trevligt att åka dit, men det är lite väl långt...



Trevlig helg!

2009-09-25 @ 19:38:22
URL: http://www.lantmusen.se
Postat av: Erika

Vilka underbara glaskulor! Jag skulle gärna ha några sådana i mitt hem.

2009-09-26 @ 09:20:53
URL: http://cherryvintage.bloggagratis.se
Postat av: Mrs S

Jag hade ett par sådana glaskulor från min morfars föräldrahem. Jag är inte säker men jag tror att de har använts som flöten.

2009-10-03 @ 00:07:31
Postat av: mimi

Både kulorna och pastillerna var också i min smak! Jag har sett någon så snarlik påfågel tidigare på ett fat och det stör mej att jag inte minns var!

2009-10-05 @ 20:21:10
URL: http://mimisantik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0