Karamellgömmor

Jag tycker mycket om fina skålar att ha syrliga karameller i. I mitt hushåll finns dessa varianter.


Iittalas Maribowl i färgen Plum. På bilden ser den nästan svart ut, men den är mörkt lila. Den svarta är dock väldigt fin också, eftersom den ser ut precis som lakrits. Kolla in alla fina färger här.
 

Den här har jag köpt för en billig peng på Tradera för ganska länge sedan. Den är liksom veckad i kanten.


Den här gillar jag nog mest för att vi hade (och har fortfarande) en sådan hemma hos mina föräldrar. Den var dock gjord i färgat glas, med en orange del och en brun del. För några veckor sedan såg jag en likadan, fast i ljusblått glas, i Myrornas skyltfönster på Götgatan. Jag fick hålla i mig för att inte gå in och köpa den.
 
Det är för övrigt ett intressant fenomen att man dras till saker som man känner igen från sin uppväxt, även om det ibland är halvfula saker. För det är väl ett fenomen? Eller är det bara jag?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad flitig du är på att uppdatera! Jag gillar det! Mera!

2009-03-09 @ 20:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0