Dra till Åmål i helgen!

Om ni har vägarna förbi Åmål på lördag tycker jag att ni ska göra ett stopp vid Åmåls auktionskammare. De kommer nämligen att auktionera ut en hel del fina saker.


Fina fåtöljer. Det står att de är i behov av renovering, vilket borde öka chansen att få dem billigt.


En trearmad 40-talslampa som ser ut att vara i bra skick.
 

Lite gott och blandat - exempelvis en väggklocka, ett Höganäskrus och en kaffekvarn. Igår såg jag förresten två krus som det på bilden, ett på Myrorna och ett på Stadsmissionen. På Myrorna kostade det 600 kr och på Stadsmissionen 300 kr. Vad jag kunde se var båda i lika fint skick. Märkligt! För övrigt är det svårt att fynda på både Myrorna och Stadsmissionen nu för tiden.


Vill man ha en uppstoppad duvhök har man chansen i Åmål på lördag. Själv tycker jag att det är lite för makabert med uppstoppade djur och jag skulle nog mest vara rädd för duvhöken om den bodde hemma hos mig.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Uppstoppade djur är verkligen läskigt!

Och jag håller med dig om att fyndchanserna minskar och priserna ökar för varje dag nästan, på Stadsm och Myrornas.

En gammal flintgodsskål med bruna fläckar för 40 kr känns ju lockande lixom.

2009-03-25 @ 22:00:33
URL: http://meramest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0