Drive in-loppis

Idag har jag och två vänner varit på utflykt till Täby galoppbana. Ända fram till början på oktober kommer det att vara drive in-loppis där varje lördag och söndag. Folk kommer dit med sina bilar, öppnar bakluckan och säljer sådant som de inte längre vill ha kvar. Det var en hel del barnkläder och leksaker men även mycket porslin och andra prylar. Det enda som jag fick med mig hem var det här guldäpplet som man kan öppna. Det kostade 10 kr och tills vidare får det stå på mitt fönsterbräde, i gott sällskap av andra kitschiga prylar.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad roligt! Själv har jag gjort många bra fynd på såna loppisar. Kul när det inte bara är "proffs-loppare" (hihi, kan man skriva så??) som säljer... Bättre fyndchanser!

Kram Helena

2009-06-08 @ 08:07:00
URL: http://retro-tokig.blogspot.com
Postat av: loppisfia

mycket tjusigt, skulle passa med min guldiga ananas! :P

2009-06-08 @ 21:17:06
URL: http://loppisfia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0