Summa summarum - semesterns loppisfynd

Så var semestern över för den här gången och jag är tillbaka i Stockholm. Jag har haft tre mycket sköna veckor uppe i norr men det känns faktiskt inte så tokigt att vara tillbaka i storstan heller. Det blev förstås ett antal loppisbesök under semestern och på bilden ovan ser ni det som fick följa med mig hem. Några av sakerna har jag visat förut. Det som ni inte har fått se är till att börja med de fina plåtburkarna längst bak. Den röda ska jag helt klart förvara kaffe i men den blå med tittfönster vet jag ännu inte vad jag ska fylla med. Den gröna kaffekoppen kommer från Gefle/Upsala Ekeby och jag fick åtta koppar för 40 kr. Bra pris och trevlig, pigg färg. Efterrättstallriken med blå kant och guldstjärnor är av engelskt ursprung och jag köpte sex stycken på en antikaffär på vägen mellan Örnsköldsvik och Umeå. Jag har tyvärr glömt vad stället heter men det ligger precis vid vägkrogen Silverlaxen och är väl värt ett besök. Rådjuret och den kitschiga bubblan har jag inte köpt utan de har jag fått av min snälla mamma respektive snälla kusin Karin. Tack för det!

Kommentarer
Postat av: UpsalaEkeby

Vilka trevliga fynd under semestern!!



Gillade din Ekeby-kruka bäst, men övriga föremål var också fina!

2009-07-28 @ 15:03:42
URL: http://upsalaekeby.blogspot.com
Postat av: helena

Mycket kul semesterfynd! Kaffekopparna var läckra... Och burkarna..

2009-08-01 @ 22:45:13
URL: http://retro-tokig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0