Emma

Kikade in på Myrorna i förmiddags och hittade dessa koppar med tillhörande assietter. Något köp blev det inte men jag gillar dem. Egentligen är 70-tal inte min grej men det här mönstret faller mig i smaken. Servisen heter Emma och har gjorts av Paul Hoff för Gustavsberg. Den producerades 1971-77.

Nu blir det strax käk på mitt favoritställe à la Crêpe. De har svingoda, stora crepes där och det bästa av allt - det ligger på min gata. Sedan ska vi nog kika lite på de tappra själarna som springer Midnattsloppet. Förra året var jag med och sprang och jag måste säga att det var riktigt kul. Ska nog börja träna så att jag kan ställa upp nästa år...

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har en grön Emma-kopp, 2 kaffefat och 2 assietter. Tyckte att det var lite kul då min dotter heter just Emma. Men, men..., svårt att hitta på loppisar. De jag har köpte jag på en antikbod.... Men jag letar vidare;-)

2009-08-16 @ 07:09:09
URL: http://www.retro-tokig.blogspot.com
Postat av: Sara//Bättre begagnat

Ha, lustigt. Jag stod länge och våndades framför just de där kopparna (visst var det Myrorna, Götgatan?). De är så himla fina, men såldes rätt dyrt.Tjing!

2009-08-21 @ 22:57:26
URL: http://battrebegagnat.blogspot.com/
Postat av: Sara

Helena: Ja, visst är det skoj med porslin som har familjemedlemmars (eller sitt eget) namn. Kul att du har några delar. Förr eller senare kommer du att stöta på flera tror jag.

Sara: Yes, Myrorna Götgatan it was. Kul att du också kollade på dem! Jag tyckte också att de var för dyra...

2009-08-23 @ 20:33:31
URL: http://skattkammaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0