Mer från megaloppisen

Såhär fint såg det ut på ett av loppisborden i Solnahallen i lördags. Mon Amie, Blå Eld, Berså, kobror... Nice! Som jag skrev tidigare visste dock många av försäljarna att ta ordentligt betalt.
 
Ett tjusigt satsbord med mosaik. Mosaik är snyggt tycker jag. Jag har en idé om att jag ska köpa ett litet bord på loppis någon gång och klä bordsskivan med mosaik. Vi får se när det blir av. Jag tycker att det är lustigt att den typen av telefon som syns på bilden börjar anses lite cool och retro. För mig känns det inte alls länge sen som den fanns i vart och vartannat hem. Jag tror till och med att jag hade en i min studentlägenhet när jag flyttade till Linköping. Det är förvisso snart sju år sedan... Tiden går fort! Papiljotterna till höger såg jag först nu när jag kikade på fotona. De ser piffiga ut och ser ut att höra hemma på en damfrisering på 50-talet.

Nu får ni har överseende med dåliga bilder men jag tänkte att jag skulle visa några fler saker som jag köpte. Först ut är porslinet ovan. Det är sju delar av Lotus Grå som Bibi Breger har gjort för Gustavsberg. 80 kr fick jag betala, vilket kändes som ett schysst pris för ett uppläggningsfat, tre assietter och tre djuptallrikar.

Två krukor för 50 kr styck blev det också. Nu måste jag bara utveckla mina gröna  fingrar också. För tillfället har jag inte en enda levande växt i min lägenhet. En del att jobba på där alltså...

Kommentarer
Postat av: Libby

Finfina tallrikar. Jag har en liten skål i Lotus gul. Så snygg dekor att jag först gissade Gefle, och inte Gustavsberg.

Håller med dig om de där telefonerna.

2009-04-29 @ 23:00:44
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: UpsalaEkeby

Verkar ju ha varit en trevlig loppmarknad!!



Krukorna på sista bilden ser ut att vara "Svea-krukan" från UpsalaEkeby. Finns i olika lasyrer och storlekar. Har två inlägg kring UE-krukor på min blogg, ifall du vill se lite fler bilder/varianter.

2009-04-30 @ 08:07:03
URL: http://upsalaekeby.blogspot.com
Postat av: loppisfia

Lotus grå är så snygga, växte upp med dessa hos mormor, tyvärr kastades de bort :/

2009-05-03 @ 15:22:48
URL: http://loppisfia.blogspot.com
Postat av: Benny

Jag måste säga att det var tre fina fynd! Lotus är fin och Svea-krukorna är underbara, vi har några med, små varianter!

2009-05-07 @ 22:39:28
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0